LOGO DESIGN
طراحـی لوگو

چرا به لوگو نیاز داریم؟

پردازش و به خاطر سپاری شکل‌ها و رنگ‌ها برای مغز انسان، آسان‌تر از کلمات است.

لوگو، چهره کسب و کار شماست. به عبارت دیگر لوگو اولین تصویری است که از کسب و کار شما دیده می شود. لوگو، سنگ بنای اصلی برند نوپای شماست و کمک می کند تا مشتریان درک کنند که شما چه کسی هستید و به چه چیزی ارزش و اهمیت می دهید.

اگر لوگوی شما به درستی و بر اساس تناسبات و اصول مفاهیم بصری طراحی شود، سریعتر و بهتر در ذهن مخاطب ثبت شده و به مشتریان کمک می‌کند تا برند شما را بهتر به خاطر بسپارند.

چرا به لوگوی استاندارد نیاز داریم؟​

نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

طبق تجربه و همچنین نتایج آماری، ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به مجموعه ای که لوگوی استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی استاندارد و قوی است.

ویژگی های لوگوی استاندارد چیست؟

1. ساده باشد.

حفظ سادگی در طراحی لوگو، تعریف ویژه ای دارد. سادگی در اینجا به معنای پرهیز از به کار بردن جزییات بیش از حد و غیر لازم در طراحی لوگو است. بهتر است در طراحی لوگو فقط به ویژگی یا وجه تمایز کلیدی کسب و کار اشاره کنیم. هدف این است که لوگو در حداقل زمان و به بهترین شکل در ذهن بیننده ثبت شود. چند پیامی یا چند مفهومی، آفت اولیه لوگوهای مبتدی است و بیشتر باعث ایجاد سردرگمی و اشتباه در ذهن مخاطب می شود.

لازم به ذکر است در مواردی که نیاز به استفاده از لوگو در ابعاد کوچک مثل آیکن، پروفایل شبکه های اجتماعی یا چاپ روی اقلام تبلیغاتی کوچک مانند خودکار یا جاکلیدی باشد، وجود جزییات بیش از حد، باعث خرابی و ناخوانایی تصویر لوگو می شود. مثال:

2. منحصر به فرد و اختصاصی باشد.

یک لوگوی استاندارد منحصرا باید برای کسب و کار شما طراحی شود و کپی بودن یا مشابه بودن لوگو به سایر لوگوهای ثبت شده (شناخته شده) می تواند آسیب های بسیاری به هویت کسب و کار شما وارد کند.

3. انعطاف پذیر باشد.

یک لوگوی استاندارد باید در هر ابعادی و با هر ترکیب رنگی به خوبی دیده و تشخیص داده شود. از چاپ تکرنگ روی بدنه یک خودکار تا چاپ رنگی روی یک بیلبورد بزرگ!

4. پشتوانه فکری داشته باشد.

یک لوگوی استاندارد ضمن داشتن ظاهری ساده، مفهوم یا داستانی قوی پشت خود دارد و در بسیاری از مواقع بیشتر زمان طراحی لوگو مربوط به پروسه تحلیل و ایده یابی است و زمان بسیار کمتری صرف اجرای طرح می شود.

ارتباط لوگو با زمینه فعالیت

آیا لوگو باید به طور مستقیم موضوع فعالیت کسب و کار را نشان دهد؟

الزاماً خیر.
در طراحی لوگو، ضرورتاً نیازی به اشاره مستقیم به حوزه فعالیت برند نیست. زیرا این درک و دریافت به مرور زمان و از طریق تبلیغات و همچنین تعامل افراد با کسب و کار، در ذهن مخاطبان ایجاد و ثبت خواهد شد. لازم است یادآوری کنیم که وظیفه اصلی لوگو، ثبت یک تصویر درست و قوی در ذهن مخاطب است نه اشاره مستقیم به موضوع فعالیت کسب و کار.

در لوگوهای زیر مشاهده می کنیم که در طراحی آنها اشاره مستقیمی به فعالیت برند نشده یا این کار به صورت بسیار مفهمومی و ساده (مینیمال) صورت گرفته است.

لوگوی ارزان قیمت

هیچ چیزی گران‌تر از طراحی ارزان نیست!

شاید در ابتدای کار، طراحی لوگو برای شما ساده به نظر برسد و آن را به افرادی که دانش لازم در این زمینه را ندارند بسپارید و به این فکر باشید که بعداً نیز می‌توانید آن را بهبود بخشید و سر فرصت آن را تغییر دهید.

شاید تغییر لوگو به ظاهر کار آسانی باشد اما تغییر تصویر ناخوشایندی که در ابتدا از کسب و کار شما در ذهن مخاطبان ایجاد شده به راحتی امکان پذیر نیست. هزینه و زمان لازم برای تغییر و ماندگار کردن یک تصویر یا نشان جدید در ذهن مخاطبان، بسیار بیشتر از هزینه و زمان اولیه طراحی یک لوگوی استاندارد خواهد بود. در نتیجه قدم اول در طراحی لوگو، توجه به تمام ابعاد و جوانب آن است تا لوگوی شما کامل، بدون ایراد و مرتبط با کسب و کارتان طراحی و اجرا شود.

افرادی که در شروع کار از یک لوگوی ارزان قیمت و غیر اصولی استفاده می کنند از میزان تاثیر اولین ارتباط یا اولین مشاهده، که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی اطلاع هستند. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کارهای موفق که برنامه طولانی مدتی برای خود دارند، در همان ابتدای کار، زمان و هزینه مناسبی را برای طراحی لوگوی خود اختصاص می دهند.

باز طراحی لوگو (Redesign)

طرح منسوخ شده را کنار بگذارید!

لوگوها معمولا بر اساس تکنیک ها و روش های طراحی مربوط به زمان خود یا اصطلاحاً ترندهای گرافیکی طراحی می شوند. از آنجایی که هر چند وقت یکبار این تکنیک ها تغییر می‌کنند، نیاز به باز طراحی یا Redesign لوگوهایی که از نظر سبک طراحی منسوخ شده اند بیش از پیش احساس می شود.

برای مثال در سال های قبل، طراحی لوگوهای سه بعدی و استفاده از افکت های زیاد در طراحی رواج زیادی داشت اما امروزه سبک طراحی به ساده یا اصطلاحاً مینیمال و فلت تغییر کرده است. مثال:

سوالات متداول

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
اسکرول به بالا
مورد ثبت سفارش خود را انتخاب کنید: